Klantgerichtheid in bedrijfscatering: de kracht van écht luisteren
In de wereld van bedrijfscatering draait het al lang niet meer alleen om eten op tafel zetten. Het gaat om beleving, gemak en aandacht voor de mensen die je dagelijks bedient. Bij Leo Catering geloven we dat klantgerichtheid hét verschil maakt. En dat betekent meer dan een vriendelijke glimlach: het gaat om luisteren, meedenken en écht ontzorgen.
Het begint bij luisteren
Of het nu gaat om een opdrachtgever die een gezonde lunch voor zijn medewerkers wil, of een lunchgast die net wat anders zoekt dan standaard broodjes: wij beginnen altijd bij luisteren. Wat leeft er binnen het bedrijf? Welke voorkeuren en behoeften spelen er op de locatie? Wij vinden de oprechte interesse belangrijk om ons aanbod daar goed op af te stemmen.
Bedrijfscatering als maatwerk
Bedrijfscatering is bij Leo altijd maatwerk. Elke organisatie is anders, met een eigen sfeer, team en voorkeuren. Daarom bieden wij bedrijfscatering op maat. Van verse, gezonde lunches tot smakelijke warme ‘comfort’-gerechten en banqueting- of evenementenaanvragen, incidenteel of regelmatig. Omdat we weten dat aantallen of dieetwensen wel eens kunnen wijzigen, werken we met een flexibele service die meebeweegt met de dagelijkse praktijk. Zo zorgen we dat iedereen zich goed voelt bij wat er op tafel staat.
Kwaliteit boven prijs
We horen het vaak: “Leo Catering is misschien niet de goedkoopste.” En dat klopt. Dat komt doordat wij veel tijd en aandacht steken in het écht meedenken met onze partners. We adviseren over mogelijkheden die passen bij hun situatie en communiceren altijd persoonlijk en helder.
Kwaliteit, creativiteit en persoonlijke aandacht vragen om toewijding. Die toewijding vinden wij essentieel om de wensen van onze klanten te vertalen naar maatwerkoplossingen. Wij zijn een bedrijfscateraar die niet genoegen neemt met de snelste of makkelijkste oplossing.
We merken dat die toewijding het verschil maakt; we zien en horen dit terug in de tevreden reacties van onze opdrachtgevers, de succesvolle events die we samen realiseren en de duurzame samenwerkingen die daaruit ontstaan.
Die waardering bleek zakelijk Nederland ook niet onopgemerkt: onlangs zijn wij in een landelijke ranking van MT Sprout uitgeroepen tot beste cateraar; een prachtige erkenning van wat wij elke dag met passie uitdragen.
Erkenning in de MT1000
Het MT1000 is het grootste jaarlijkse onafhankelijk imago-onderzoek onder zakelijke beslissers in Nederland. Bedrijven worden beoordeeld op klantgerichtheid, product-leiderschap, excellente uitvoering en hun Net Promoter Score.
En wij? Leo Catering scoort al een aantal jaren achter elkaar hoge ogen op klantgerichtheid en een top 3-positie in deze lijst. En als kers op de taart zitten we dit jaar niet alleen weer in de top, maar is Leo Catering uitgeroepen tot de nummer 1 cateraar van Nederland 2025, met de maximale score van 4 sterren in álle categorieën.
Dat maakt ons supertrots, want het bevestigt wat wij elke dag nastreven: onze opdrachtgevers en hun medewerkers persoonlijk en oprecht cateren en ontzorgen. Hun vertrouwen in onze mensgerichte aanpak en continuïteit betekent alles voor ons.
Klantgerichtheid is nooit af
Voor ons is deze nummer 1-positie geen eindpunt, maar een motivatie om nog beter te luisteren, nog flexibeler te zijn en nog creatiever mee te denken.
Klantgerichtheid is voor ons véél meer dan ‘gewoon’ een vaardigheid die we ontwikkelen… Het is een houding die in ons DNA geworteld zit. Het is geen missie op papier, maar een manier van werken én denken, die voelbaar is in alles wat we doen – van de dagelijkse lunch tot de grootste evenementen.
Wat laat jou voor een samenwerking gaan? Prijs? Kwaliteit? Of het gevoel dat je elkaar kunt vertrouwen?
Wil jij ervaren wat klantgerichte bedrijfscatering voor jouw organisatie kan betekenen?
Neem contact met ons op en ontdek hoe wij samen ook jouw medewerkers kunnen verassen.

